Workshop on Behavioral and Experimental Economics

13 giugno 2017 ore 16:00 - 19:00

Aula 305b, Sede di Viale Romania 32

Speaker: Daniela Grieco; Marcello Puca; Andrea Serna Castaño; Irene Maria Buso; Bianca Cosma & Edoardo Gamac

Presentation 1: Daniela Grieco (Bocconi)  presenting "Trusting vs. Monitoring  - An Institutional Choice Experiment"
Presentation 2: Marcello Puca  (Università della Svizzera Italiana)  presenting "When and Why One Fears to Disappoint Peers: Evidence from Sharing Experiments"
Presentation 3: Andrea Serna Castaño (Tor Vergata) presenting "What Drives Sustainable Consumption in Emerging Countries? A field experiment"
Presentation 4: Irene Maria Buso (La Sapienza) presenting "Social Interaction and Cheating: An Experimental Analysis of the Role of Social Status"
Presentation 5: Bianca Cosma & Edoardo Gamacchio (Tor Vergatapresenting "Investigating Conditional Cooperation in a game of Voluntary Contribution to Public Goods"